07 april 2017 - Moab-Druid Arch-Blanding

Vandaag staat de langste hike op het programma, deze naar Druid Arch.

Twee leden van de groep hebben wat last van fysieke (spier)kwaaltjes en haken, met spijt in het hart, samen met hun partner af. Zij zullen een alternatief programma doen, maar dit is in Moab geen probleem.

We vertrekken om 9 u met ons elven van aan de City Market, voorzien van spijs en drank en komen om 11u15 aan bij de Elephant Hill Trailhead.

Tomas is nog bijlange niet hersteld maar wil absoluut deze hike meedoen, niettegenstaande we deze al eerder deden in januari 2015 (16-01-2015). We passen ons tempo dan ook wat aan want hij heeft nog heel wat last van de ademhaling (hoesten en pijnlijke keel).

De temperatuur is ideaal voor deze lange hike, voor een groot stuk door een wash. We hopen echter wel dat uit deze dramatische lucht geen regen zal vallen...

Het is best een avontuurlijke hike met heel wat afwisseling.

Leen

Mieke

Els

Jolien

Sabine

Filip
Nathan is zoals altijd de plezantste van de groep.

Nu en dan houden we eens halt om wat extra energie naar binnen te werken.

Verloren lopen zullen we alvast niet doen...

Onderweg zien we niemand en het is genieten van de omgeving waar we door stappen.

Druid Arch is eigenlijk pas helemaal op eind van de hike te zien. Daar gaat nog een serieuze klim aan vooraf, maar de beloning is er dan ook naar...

Ideale omgeving om wat te poseren.
Mijn liefste en ikzelf (dat moet zowat de eerste reis zijn dat ikzelf op diverse foto's sta...).

Mieke en Peter

Mieke en Leen
We eten onze lunch, uiteraard, met uitzicht op deze fantastische arch.

We hebben nog een lange terugweg voor de boeg en écht lang kunnen we hier dan ook niet blijven. Na iets meer dan een halfuur vertrekken we opnieuw richting trailhead.

In de terugweg zitten de moeilijkste stukken, vooral dan omdat ze dermate steil naar beneden gaan.

Leen en Mieke op hun eigenste manier om een bijzonder steil stuk af te dalen. Veilig is het wel.

Dat is eigenlijk veruit het moeilijkste stuk. In 2015 moesten we hier naar beneden op een bevroren ondergrond en dat was wel nog even andere koek...

Geen probleem voor Nathan en pa Filip. Maar dat zijn ook ervaren skiërs die zich thuis voelen op dergelijke steile afdalingen.

Jan toont voor aan Els hoe het veiligst naar beneden kan gegaan worden. Ze hebben duidelijk de demonstratie van Leen en Mieke gemist...

Wat een omgeving om door te stappen.

Hoe later hoe dreigender de wolken, maar we krijgen wel een bijzonder mooi spektakel te zien aan de lucht.

Het einde van deze hike én de hike naar Chesler Park  leveren altijd bijzonder mooie uitzichten op van de La Sal Mountains. In het voorjaar geeft de grote hoeveelheid sneeuw nog dat tikkeltje extra.

Om 18u20 zijn we opnieuw bij de auto. We hebben 17,2 km gestapt. Gelukkig is het de ganse dag droog gebleven.
In totaal zijn we 7 uur onderweg geweest, maar we hebben volop genoten van dat natuurschoon. Het weer was ook ideaal want voor deze hike kunnen we stralende zon missen als kiespijn, wegens veel te warm. We lopen dan ook grote stukken in een wash en met deze bewolkte lucht en 20 graden is dat best aangenaam.

Het is al 20u30 als we in Blanding aankomen en als avondeten gaan we nog snel iets halen in de Family Dollar, rechtover het hotel. Een fris pintje drinken zal er voor het gezelschap sowieso niet inzitten vermits Blanding een "droge" stad is. Hier kunnen dus geen alcoholische dranken gekocht worden.